BMW radu 7 je rad vozidiel, full-veľkosti luxusné vyrába nemecká automobilka BMW. Predstavený v roku 1977, je BMW vlajková loď auto a je k dispozícii iba ako sedan.
Tam bolo päť generácií radu 7:
BMW E23 (1977-1986)
BMW E32 (1987-1994)
BMW E38 (1995-2001)
BMW E65/E66 (2002-2008)
BMW F01 (2009-dar)
________________________________________________________________________________________________________________________
E23 (1977-1986)
Model Výkon motora Postavené Moment
PS kW pri ot / min N • m ft • lbf pri ot / min
725 ‡ 2494 ccm I-6 150 110 150 5800 208 153 4000 1977 -1979?
728 2788 cc I-6 170 130 170 5800 233 172 4000 1977 -1979
728i 2788 cc I-6 184 135 181 5800 235 173 4200 1979 -1986
730 2985 cc I-6 184 135 181 5800 255 188 3500 1977 -1979
732i 3205 cc I-6 196 144 193 5500 279 206 4500 1979 -1986
733i 3205 cc I-6 197 145 194 5500 279 206 4300 1977 -1979
735i 3453 cc I-6 218 160 215 5200 304 224 4000 1979 -1982
735i 3430 cc I-6 218 160 215 5200 304 224 4000 1982 -1986
745i 3205 cc I-6 252 185 249 5200 374 276 2600 1980 -1982
745i 3430 cc I-6 252 185 249 4900 374 276 2200 1983 -1986
Severnej Amerike a Japonsku
733i 3210 cc I-6 179 132 177 5500 266 196 4000 MY 1978-1979
733i 3210 cc I-6 176 130 174 5200 255 188 4200 MY 1980-1981
733i 3210 cc I-6 184 135 181 6000 264 195 4000 MY 1982-1984
735i/L7 3430 cc I-6 185 136 182 5400 290 214 4000 MY 1985-1987,
L7 1986-1987
Južná Afrika
745i 3453 cc I-6 286 210 282 6500 340 250 4500 198? -198?
Poznámka: Pre ‡ vládnych agentúr a na osobitnú objednávku iba [2]
________________________________________________________________________________________________________________________
Výroby 1977-1986
Motor (y) 3,2 L I6
3,4 L I6
2,5 L I6
2,8 L I6
3,0 L I6
3,3 L I6
3,5 L I6
Prevodovka (y) 3-stupňová automatická
4-stupňová manuálna
5-stupňová manuálna
________________________________________________________________________________________________________________________
E32 (1986-1994)
BMW rady 7 druhej generácie, interne označovanej ako E32 prišlo na trh v roku 1986. K dispozícii bola v dvoch karosárskych verziách s normálnym a predĺženým rázvorom kolies. Pohonné jednotky boli výhradne zážihové. Od radových šesťvalcov cez osemvalce, až po špičkový model nesúci označenie 750i V12. Zákazník si mohol vybrať medzi päťstupňovou manuálnou, alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Neskôr bola k niektorým motorizáciám možnosť aj kombinácie päťstupňovej prevodovky.
E32 bola predstavená v roku 1986, s 730i a 735i predstavovať 3,0 L a 3,5 L rovný-6 motory príslušne, a nový, 5,0 L, 300 konských síl (220 kW) V12 motor pre 750i. V roku 1992, 3,0 L a 4,0 L V8 motory boli pridané k lineup (730i a 740i). Všetky modely boli k dispozícii aj v natiahnutej 'verzie L', ktorý mal 10 cm extra priestor pre nohy pre zadné cestujúcich. Pozri BMW E32 článok pre ďalšie informácie.
Základné údaje o tomto vozidle | |||
---|---|---|---|
Názov modelu: | BMW 7 (E32) 730i 138 kW | ||
Kategórie: | Sedan, Limuzína | ||
Dátum uvedenia na trh: | 1986 | ||
Model: | BMW 7 | ||
Vyrobený: | 1986 - 1994 | ||
⇓ Karoséria, podvozok a ďalšie fyzické parametre vozidla | |||
Rozmery (v x š x d): | 4910 x 1845 x 1400 mm | ||
Rozvor náprav: | 2833 mm | ||
Počet dverí: | 4 | ||
Počet miest: | 5 | ||
Pohotovostná hmotnosť: | 1720 kg | ||
Hmotnosť brždeného prívesu: | 1900 kg | ||
Objem batožinového priestoru (min./max.): | 500 litrov | ||
⇓ Motor, pohonná sústava vozidla | |||
Druh motoru: | radový | ||
Umiestnenie motoru: | vpredu pozdĺžne | ||
Príprava zmesi: | viacbodové vstrekovanie | ||
Preplňovanie: | nie je | ||
Zdvihový objem: | 2986 ccm | ||
Počet valcov: | 6 | ||
Počet ventilov: | 12 | ||
Poháňaná náprava: | zadná | ||
Prevodovka: | Manuálna alebo automatická | ||
Počet rýchlostných stupňov (manuál): | 5 | ||
Počet rýchlostných stupňov (automat): | 4 | ||
⇓ Jazdný výkon vozidla | |||
Točivý moment: | 260 Nm pri 0 otáčkach | ||
Výkon motoru: | 138 kW / 188 koní pri 0 otáčkach | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotreba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 85 litrov | ||
⇓ Štandardná výbava, bezpečnosť | |||
Vybavenie interiéru: | Kožené sedadlá, Vyhrievané sedadlá, Obloženie drevom, Autorádio, Posilovač riadenia, Kožený volant, Palubný počítač, Centrálne uzamykanie, Autoalarm, Tempomat, Imobilizér, Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, Otáčkomer, Elektrické ovládanie okien vpredu, Elektrické ovládanie okien vzadu, Výškovo nastaviteľné predné sedadlá | ||
Vybavenie exteriéru: | Vyhrievané zrkadlá, Predné hmlovky, Zadné hmlovky, Tónované sklá, Hliníkové disky (Alu disky), Automatický spínač svetlometov, Dojazdové rezervné koleso | ||
Klimatizácia: | manuálna | ||
Asistenti: | ABS | ||
Brzdy predné: | kotúčové s vnútorým chladením | ||
Brzdy zadné: | kotúčové | ||
Sériový rozmer pneu: | 215/65 R 16 V |
Výroby 1986-1994
Motor (y) 3,0 L 188 hp I6
3,0 L 218 hp (163 kW) V8
3,4 L 211 hp (157 kW) I6
4,0 L 286 hp (213 kW) V8
5,0 L 299 hp (223 kW) V12
Prevodovka (y) 4-stupňová automatická
5-stupňová manuálna
5-stupňová automatická
Rázvor 2832 mm (111,5 v roku) (Base)
2946 mm (116,0 v roku) (Stredná a Horné End)
Dĺžka 4.910 mm (193,3 v roku) (Base)
5.024 mm (197,8 v roku) (Stredná a Horné End)
Šírka 1844 mm (72,6 in)
Výška 1412 mm (55.6 v) (Base)
1400 mm (55.1 v) (Stredné a Horné End)
Objem palivovej nádrže 81 L (21,4 US gal; 17,8 imp gal) (Base)
90 L (23,8 US gal; 19,8 imp gal) (uprostred)
91 L (24,0 US gal; 20,0 imp gal) (aktuálna End)
________________________________________________________________________________________________________________________
E38 (1994-2001)
E38 sa na trhu po prvýkrát objavila v roku 1995, kedy nahradila starnúci model, jej design nebol prevratný, avšak nechýbala mu istá dávka elegancie, preto sa celkom rýchlo zabýval v garážach majetných podnikateľov a vydržal v obľube dlhých 7 rokov, dovtedy, kým aj on bol nahradený a mohol si dopriať zaslúžený dôchodok.
E38 generácie (1994-2001) mal päť-automat rýchlosti. Motor varianty v Európe boli 725tds, 728i, 730i, 730d, 735i, 740i (4,0 a 4,4 L), 740d a 750i (s 5,4 V12 L 322 bhp (240 kW, 326 PS), motor, ako bolo použité v Rolls -Royce Silver Seraph).
V Amerike, boli modely predávané ako 740i, 740iL a 750iL. 740i a 740iL majú rovnaké 4,0 L V8 motor v modelovom roku 1995, ale budúci rok V8 rozrástla na 4.4L, kým uvedeného výkonu zostal na 282 hp (210 kW), ale krútiaci moment vzrástol 295 do 310 libra • ft (400 až 420 N • m). Potom sa opäť zhoduje s roku 1999 facelift, V8 moc opäť zostal na rovnakej úrovni, ale teraz krútiaci moment vzrástol na ďalších 324 libra • ft (439 N • m), v dôsledku nových časovanie ventilov variabilný. 740iL je v podstate dlhý rázvor-740i ("L" je z nemeckého slova na dlho, "lang"). Podstatne vzácnejšie 5,4 L V12-hnaný 750iL bol k dispozícii len ako dlho-telo, nebolo E38 750i v lineup USA.
750iL bola BMW vlajková loď sedan. To bolo vystupoval v 1997 filme Zajtrajšok nikdy neumiera, ak auto riadi James Bond.
Základné údaje o tomto vozidle | |||
---|---|---|---|
Názov modelu: | BMW 7 (E38) 728i | ||
Kategórie: | Sedan, Limuzína | ||
Dátum uvedenia na trh: | 1995 | ||
Model: | BMW 7 | ||
Vyrobený: | 1995 - 2001 | ||
⇓ Karoséria, podvozok a ďalšie fyzické parametre vozidla | |||
Rozmery (v x š x d): | 4984 x 1862 x 1435 mm | ||
Rozvor náprav: | 2930 mm | ||
Rozchod kolies vpredu: | 1552 mm | ||
Rozchod kolies vzadu: | 1568 mm | ||
Počet dverí: | 4 | ||
Počet miest: | 5 | ||
Pohotovostná hmotnosť: | 1785 kg | ||
Užitková hmotnosť: | 460 kg | ||
Hmotnosť brždeného prívesu: | 1900 kg | ||
Objem batožinového priestoru (min./max.): | 142 litrov | ||
⇓ Motor, pohonná sústava vozidla | |||
Druh motoru: | radový | ||
Umiestnenie motoru: | vpredu pozdĺžne | ||
Príprava zmesi: | viacbodové vstrekovanie | ||
Preplňovanie: | nie je | ||
Zdvihový objem: | 2793 ccm | ||
Počet valcov: | 6 | ||
Počet ventilov: | 24 | ||
Poháňaná náprava: | zadná | ||
Prevodovka: | Manuálna alebo automatická | ||
Počet rýchlostných stupňov (manuál): | 5 | ||
Počet rýchlostných stupňov (automat): | 5 | ||
⇓ Jazdný výkon vozidla | |||
Točivý moment: | 280 Nm pri 3500 otáčkach | ||
Výkon motoru: | 142 kW / 193 koní pri 5500 otáčkach | ||
Max. rýchlosť: | 228 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 8.6 s | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotreba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 98 | ||
Objem nádrže: | 85 litrov | ||
Spotreba kombinovane: | 9.9 litrov na 100 kilometrov | ||
⇓ Štandardná výbava, bezpečnosť | |||
Vybavenie interiéru: | Kožené sedadlá, Vyhrievané sedadlá, Obloženie drevom, Autorádio, Posilovač riadenia, Kožený volant, Palubný počítač, Centrálne uzamykanie, Centrálne uzamykanie na DO, Autoalarm, Tempomat, Imobilizér, Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, Otáčkomer, Elektrické ovládanie okien vpredu, Elektrické ovládanie okien vzadu, Výškovo nastaviteľné predné sedadlá | ||
Vybavenie exteriéru: | Hliníkové disky (Alu disky), Zadný stierač, Automatický spínač svetlometov, Dojazdové rezervné koleso | ||
Klimatizácia: | poloautomatická | ||
Asistenti: | ABS | ||
Počet airbagov: | 4 | ||
Brzdy predné: | kotúčové s vnútorým chladením | ||
Brzdy zadné: | kotúčové | ||
Sériový rozmer pneu: | 215/65 R 16 V |
________________________________________________________________________________________________________________________
Výroby 1994-2001
Motor (y) 4.4 L 282 hp (210 kW) V8
5,4 L 322 hp (240 kW) V12
5,4 L 326 hp (243 kW) V12
Prevodovka (s) 5-stupňová automatická
5-stupňová manuálna
Rázvor 3.071 mm (úroveň 120,9 v roku)
2931 mm (115,4 v roku) (základ iba)
Dĺžka 5123 mm (201,7 v roku)
4983 mm (196,2 v roku) (základ iba)
Šírka 1862 mm (73,3 in)
Výška 1425 mm (56,1 in)
1435 mm (56,5 v) (len základné)
________________________________________________________________________________________________________________________
E65/E66 (2002-2008)
4. generácia bola k dispozícii v štyroch rôznych platformách: štandard-E65 rázvor (2,99 tisíc mm, 118 v roku), rozšírený rázvor-E66 (3,13 tisíc mm, 123 v roku), High Security verzie E67 a na vodíkový pohon verziu E68. Je klesla manuálnou prevodovkou úplne.
E65/E66/E67/E68 radu 7 Odporúčané BMW je prvou svojho druhu iDrive systém, skladajúci sa z obrazovky v palubnej doske a regulátor namontovaný na stredovej konzole, ktorý je používaný v podobnej ceste k počítačovej myši. Pomocou systému ôsmich ponúk, väčšina z auta klímu, audio, navigácia, pozastavenie a nastavenie komunikácie sa ovládajú pomocou iDrive. Avšak, systém bol kritizovaný mnohými automobilových spisovateľov ako príliš zložité a nie dosť intuitívne.
"Aktívne" Sedadlo kontinuálne pasívny pohyb technológia bola vykonaná štandardné vybavenie na sedem sto päťdesiat sedem set šesťdesiatin modely a sú zahrnuté v luxusnej sedacej balíček s vyhrievanými a vetrané sedačky pre vodiča a spolujazdca na 745 modelov.
Voz bol k dispozícii v trinástich variantoch [4]-tých, 11 sú teraz vo výrobe a na predaj v Európe, s piatimi k dispozícii v USA, pretože dieselové modely nie sú k dispozícii tu.
V Amerike, len 750i, 750Li a 760Li boli k dispozícii od predajcov BMW. 730i, 730d, 740i, 740d Turbodiesel a ich dlhý rázvor náprotivky boli k dispozícii vo zvyšku sveta, okrem krátkeho rázvoru 760i. Alpina B7 bola k dispozícii, aby prostredníctvom obchodných zastúpení BMW len v Spojených štátoch a Kanade, všade inde to bolo k dispozícii prostredníctvom obchodných zastúpení Alpina.
V USA:
2002-2005 745i: 4,4 L V8, 325 hp (242 kW).
2002-2005 745Li: 4,4 L V8, 325 hp (242 kW).
2006 - 750i: 4,8 L V8, 360 hp (270 kW).
2006 - 750Li: 4,8 L V8, 360 hp (270 kW).
2004-2006 760i: 6,0 L V12, 438 hp (327 kW).
2003 - 760Li: 6,0 L V12, 438 hp (327 kW).
2007 - Alpina B7: 4,4 L V8, 500 hp (370 kW).
[Editovať]
________________________________________________________________________________________________________________________
Výroby 2002-2008
Motor (y) 4.4 L 325 hp (242 kW) V8
4,8 L 360 hp (270 kW) V8
6,0 L 438 hp (327 kW) V12
Prevodovka (s) 5-stupňová automatická
6-rýchlostná automatická
Rázvor 2,99 tisíc mm (117,7 v roku) (SWB)
3129 mm (123,2 v roku) (LWB)
Dĺžka 5.029 mm (198,0 in) (2002 - 05 E65)
5169 mm (203,5 in) (2002-05 E66)
5.039 mm (198,4 v roku) (2006-dar E65)
5179 mm (203,9 v roku) (2006-dar E66)
Šírka 1902 mm (74.9 v)
Výška 1491 mm (58.7 v)
1483 mm (58,4 in) (2006-dar LWB)
1476 mm (58.1 v) (Alpina B7)
________________________________________________________________________________________________________________________
2006
2006-2008 BMW 750i (US)
Radu 7 bola facelifted na rok 2006 s restyled vpredu a vzadu a tiež väčší výber motorov, N62B48.
Dvakrát-svieža radu 7 športových nové zadné svetlo a zníži výška pre veko kufra. Predné reflektor a ľadvinky na maske chladiča bola tiež nastolená trochu, rovnako ako nové predné vzduchu priehradu, a svetlo do hmly montáž.
4,4 L V8 bol nahradený jednotkou 4,8 L produkujúce 367 hp (274 kW) a 361 libra • ft (489 N • m). Nový model s rozšírenou motorom je teraz známy ako 750i a 750Li (pre dlhé kolo-base model). 750i a 750Li nahradí 745i a 745Li vo všetkých svetových trhoch. 745d, poháňaný turbodieselom 4,4 L produkovať 329 hp (245 kW) nahradil 740d. Rovnako ako predtým, šesť-rýchlostná automatická prevodovka Steptronic s je štandardom u všetkých modelov.
________________________________________________________________________________________________________________________
2007
V roku 2007 radu 7 dostala menšie aktualizácie, ako vo vnútri, tak aj mimo. Na exteriéri boli nové kolo návrhy k dispozícii a zrkadlá moc skladanie sa stal štandardom. Na vnútornej strane, aktualizácie systému iDrive (ale ešte nie RTTI: Reálny čas Doprava Info) bola tiež štandard. 2007 tiež videl inštaláciu pomocný vstup pre pripojenie zdroja zvuku. Možnosti motora zostal rovnaký ako u 2006 modelu, ale krátky rázvor 760i, bola už k dispozícii pre severoamerický trh.
[Editovať]
________________________________________________________________________________________________________________________
Hydrogen 7
BMW plánuje ponúknuť auto, ktoré beží na oboch benzínu a vodíka, ktorá sa bude nazývať Hydrogen 7. Vzhľadom k tomu, infraštruktúra na dopĺňanie paliva na vodíkový pohon motora nie je bežne k dispozícii, V12 motor tiež beží na benzín. Vodiči budú môcť prejsť aké palivo, ktoré používajú, sa stlačením tlačidla [8]. Avšak, len 100 kusov bolo postavené až teraz v limitovanej edícii. Napríklad starosta Mníchova Christian Ude, dostal jeden z nich. BMW tiež vyvinul novší a efektívnejšie spaľovanie vodíka motor, teraz na rovnakej úrovni s niektorými z najúčinnejších dieselových motorov. [Editovať]
[Editovať]
________________________________________________________________________________________________________________________
Vysoké zabezpečenie
BMW tiež postavená bojové verzia radu 7 vozidiel [9]. Modely majú úroveň ochrany VR6/VR7. Bezpečnostné funkcie zahŕňajú laminovaná okná, vystužené uhlíkovými vláknami pancierovaním pod nepriestrelné vesty, záchranné čelnom skle exit, znížil dvere okná, Run Flat pneumatík.
[Editovať]
________________________________________________________________________________________________________________________
Vlastné-parkovací systém
BMW vyvinula parkovisko-assist technológia, ktorá dokáže automaticky zaparkovať autá, zatiaľ čo vodič stojí vonku a sledovať, ako vnútorné robotika park pomocou kombinácie snímačov. Prototyp systému bola dokončená a bol zaznamenaný s použitím BMW 730i.
________________________________________________________________________________________________________________________
F01/F02 (2009 -)
5. generácia F01/F02 vyšiel januára 2009 nahradí 4. generácie radu 7. Všetky modely sú dodávané s ZF 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Päť variantov sú prezentované na debut, 750Li, 740Li, 750i, 740i a 730d.
Početné motory tiež výkon radu 7 po celom svete. BMW ponúka diesel, rovný 6, V8 a V12 motory. All-hliník 3,0-litrový rovný-šesťvalcový vznetový motor produkuje 245 hp (183 kW, 248 PS). Vrchol krútiaceho momentu postava 540 N m • (400 libier • ft) príde na 1.750 ot. / Min až cez 3.000 ot / min. Jeho 194g/km emisií údaj je trieda-vedúci pre konvenčne poháňaných luxusné autá, ako je jeho 38,7 mpg [potrebné objasniť] spotreby paliva [10].
BMW prešiel z predná náprava MacPherson pozastavenie Rovnobežníkové design pre lepšiu manipuláciu. F01 je k dispozícii aj v nepriestrelné verzia [11].
V apríli 2009, BMW oznámila plány na 760Li, ktorý bude BMW je novou vlajkovou loďou model. 760Li bude vybavený twin-turbo V12 produkujúce 544 koní, ktorý bude poháňať automobil 0 až 62 míľ za hodinu v 4,6 sekundy. [14] [15]
V roku 2010, všetci-kolo-pohon (BMW xDrive) stal sa dostupný na 7-série.
[Editovať]
________________________________________________________________________________________________________________________
Výrobné 2009-prítomný
Trieda Plná veľkosť luxusných áut
Karosérie (s) 4-dverový sedan
Rozloženie FR Layout, AWD (750i/Li iba)
Motor (y) 6.0L 552 PS (406 kW) twin turbo V12
4.4L 407 PS (299 kW) twin turbo V8
3.0L 326 PS (240 kW) I6
3.0L 245 PS (180 kW), turbodiesel I6
3.0L 306 PS (225 kW), turbodiesel I6
Prevodovka (y) 6-stupňová automatická ZF
8-speed ZF automatická
Rázvor 3.070 mm (úroveň 120,9 v roku) (SWB)
3,21 tisíc mm (126,4 v roku) (LWB)
Dĺžka 5.072 mm (199,7 v roku) (SWB)
5212 mm (205,2 v roku) (LWB)
Šírka 1902 mm (74.9 v)
Výška 1479 mm (58,2 v) (SWB)
1478 mm (58,2 v) (LWB)
Objem palivovej nádrže 82 L (18 imp gal; 22 US gal)
________________________________________________________________________________________________________________________
Vylepšené iDrive
Nový F01/F02 je vybavený intuitívnejšie iDrive systém s plnohodnotný webový prehliadač. To bude bezpečnejšie, a ďalšie technologicky pokročilých, tak aj bohatý na zábavu.
[Editovať]
________________________________________________________________________________________________________________________
ActiveHybrid 7
2011 BMW ActiveHybrid 7 (U.S).
BMW Concept radu 7 ActiveHybrid bol odhalený na parížskom autosalóne v októbri 2008 [16]. V auguste 2009 BMW oznámila, že výrobné verzie ActiveHybrid 7, spolu s BMW ActiveHybrid X6.
V roku 2011 ActiveHybrid 7 je mierne hybrid a funkcie 0,4 kWh lítium-ion akumulátora [17]. Elektrický motor je v kombinácii s 4,4-litrový BMW twin-turbo V8 a nových 8-speed automatickou prevodovkou zrýchlenie 0 - 60 mph za pouhých 4,7 sekundy. [18] Odhad EPA paliva je 17 míľ za americký galón (14 l/100 km, 20 mpg-IMP), mestá a 26 míľ na galón v USA (9 l/100 km, 31 mpg-imp) pre diaľnice, čo predstavuje takmer 18% zlepšenie oproti non-hybrid 750i/Li [18].
USA predaj začal v júni 2010 so základnou cenou Bežná cena v +103,125 dolár pre ActiveHybrid 7 a +107,025 dolár pre dlhý rázvor ActiveHybrid 7L. ActiveHybrid 7 má nárok na 900 dolárov v USA federálny daňový kredit. [18]